Måndag

Första dan på nya jobbet.
Gick upp 6.30 och sprang runt som en yr höna till 7.45.
Kom iaf iväg tillslut och kom fram i vettig tid, gick fortare än jag trodde.
Hur bra som helst idag iaf.
Mycket info, skriva ner, komma ihåg, lära sig och massa nya intryck.
Men helsköna människor, kalasbra stämning och musiken pumpandes på max.
Lunchen spenderade jag i en park med mina 5 arbetskamrater som oxå började idag.
1h o 15min lunch, så vi hade ännu mer tid att lära känna varann.
En fullkornsbaguette med sallad, soltorkad tomat och brieost, 1 äpple och apelsinjuice.
Sol, blå himmel och ett par cigg.
Jag trivs verkligen, det känns bättre än väntat.
Det är ju faktiskt MIG dom anställt, pga mina KUNSKAPER, inte pga utb. jag borde ha.
Pga MIN kompetens och att dom faktiskt tror på att jag kan utvecklas.
Det som känns sådär är att jag är på samma plan som dom andra 5 just nu.
Kommer va fullspäckat med grejjer framöver oxå.
Kundbesök, fredagsbärs, resor, aktiviteter osv. Jag kommer va helt död om ett par veckor :-|

Jag är helt slut idag oxå iaf.
I både kropp & själ pga påfrestande dag.
Imorgon blir lite "värre" pga att jag ska hämta Isak på dagis.
Det slapp jag idag, Pelle tog de, trots att jag slutade 1½h tidigare, men han va ju endå ledig så.. why not!

Laga middag SNABBT när vi kommer hem, eftersom Isak har en förmåga att va vrålhungrig när vi kommer hem, trots mellis vid 15, fruktstund vid 16.30 (hämtar honom 17 på dagis) ett äpple påväg ner till bussen,
en promenad på max 10min om man går sakta.
En banan PÅ bussen, som den tar 12min, och på dom 2min de tar o gå från bussen o hem verkar han bara bli ÄNNU hungrigare?!?! Jag förstår inte logiken.. Han borde ju inte skrika av hunger?

Nån som har förslag på hur/vad man kan ändra på?
För de blir krig här hemma om inte maten står på bordet o snabbt in i munnen när vi kommer hem.

Hur som helst....
Mycket i huvudet nu oxå!
Bergochdalbana!

Mår MYCKET bättre på vissa punkter.
Underbart.
Men desto sämre på andra.
Ohållbart.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stå ut.skäm inte bort förmycket, det straffar sej.

Isak finner sej oxå i nya rutiner såsmåningom.

Det har du o dina syskon gjort. Puss Från Far.

2008-09-28 @ 21:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback