Onsdag 081112

Härliga onsdag! - NOT!
Vardagen blir bara gråare och tristare TROTS alla färglada löv & blad på träd & mark.
Helskumt faktiskt. De blir ju mörkt redan vid 14, och de känns INTE bra.
Nu vill jag ha massa snö så jag får lite ljus i vardagen! Tack!

Igår va jag på skolan en sväng, fixade med mina CSN papper, gick igenom studieplan lite snabbt.
Och just nu läser jag två kurser samtidigt; Medicin & grundläggande Vård.
Men jag måste införskaffa böckerna så fort de går.
Fast med ekonomin som är nu (den som inte finns) så GÅR det inte.
Visst kan jag köpa böckerna för dom pengar jag har, men då finns inga pengar till mat, blöjjor osv.
STORT dilemma.. :-(  HJÄLP!

Hur som helst..

Jag & Isak hade jätte mysigt igår.
Hämtade honom på dagis, jätteglad liten kille som kom springandes;
"Mammaaaaaaaaaaaaa heeeej.. Pappa jobbar? Aaaah-aaa-aa jobba.."
Sen tog vi bussen hem, lagade mat ihop, busade massor.
Jätteglad men toktrött, han höll humöret på topp iaf och skulle kramas hela tiden.
Middag klar och då ska han självklart sitta på stora stolen.
Han har sån järnvilja den lilla killen, helt sjukt.
Det gick iaf bra, trots att han satt me hakspetsen i bordet. Haha!

I morse va de samma sak.
Helmysig liten kille som vaknade vid 07.
Skulle prompt sitta i soffa, titta på bompa MED mamma.
Och dricka välling, TRE flaskor?! Vad har hänt liksom?
Han som absolut ska ha en flaska välling, men helst inte dricka den.
Nu slank de ner fortare än kvickt. Massa kramar och pussar.
Sen informerade han själv klart & tydligt att nu va de dags för;
"Jacka, dagis, alla banen, ut mamma.."
Och när jag höll på o klä på honom kläder börjar han tokfnissa.
Sen pekar han me fingert o hytter lite o börjar sjunga;
"Atta deej mamma lilla nigel annas ta ja däääääjj.."
HAHA jag skratta så jag höll på o dö.
Fan så söt han är! Sen sjöng vi iaf hela vägen till dagis!

Är så imponerad hur mkt han faktiskt kan, och snappar upp.
Han är ju liksom inte ens 1½år och kan säkert 150 ord, räknar, pratar långa meningar.
Kan varenda kroppsdel på sin kropp, går på pottan själv, äter själv.
Sjunger, hoppar, dansar, kommer ihåg allas namn, vet vart allt i lägenheten finns osv.
Han VILL lära sig, han är jättenyfiken på ALLT, hur de funkar, varför.
Jag va iofs oxå sån när jag va liten, men ändå, de är så påtagligt nu!

Och nu sitter jag här, ska hämta en kopp kaffe,
förbannar mig över att ingen smart jävel lagt ut kursliteraturen jag behöver, på nätet.
För jag behöver den NU, inte om 3v.
Tills dess ska jag liksom ha gjort & lämnat in 3 uppgifter.

PANIK! STRESS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback