Måndag 081110

God morgon folket.
Igår bar det av till Lidingö vid lunchtid.
Lillkotten lyckades somna i vagnen för ovanlighetens skull.
Jag & Kina (Isaks farmor) drog iväg o handlade när vi kom dit.
Mats (Isaks farfar) tog med Isak ut o lekte så Pelle fick va själv i nån timma.
Jättegod mat bjöds de på iaf, för- & varmrätt + tårta!
Isak va i paradiset när alla hans favoriter va där.
Anton, Arvid, Anna, Farmor & Farfar.
Vi kom iaf hem "jättesent", iaf för Isaks del, som inte sovit sen 12.
Väl hemma vid 20.30 så va de bara på me pyjamas, välling & hopp i säng.
Han slocknade direkt och sov till kl.08 :-)

Hur som helst kantades kvällen av det obligatoriska "Vart-Ska-Alla-Fira-Jul-Samtalet"
Med tanke på de som hänt med mamma & pappa har jag full förståelse för att dom kanske varken har tid, lust eller ork just nu att ens tänka i dom tankebanorna.
Har ändå lagt upp förslaget till mina älskade föräldrar,
att dom mer än gärna får ta me mina bröder o komma upp hit och fira jul.
Jag skulle älska de. Isak oxå. Vi alla tre skulle uppskatta de mer än mest.
Att få ge tillbaks till dom för ovanlighetens skull.
Dom har ju på olika sätt gett vår vardag en guldkant, så de är de minsta vi kan göra.
O att mamma ska få slippa slita me all (iofs den bästa) julmaten oxå! ;-)
SÅ KOM NU UPP HIT MIN KÄRA FAMILJ SÅ SKA JAG TA HAND OM ER!

Och Kina & Mats vet heller varken in eller ut gällande julen.
Lidingö - Öland - Nässjö - Själv/Själva? - Fullt hus? - Vad/vart?
De är fullt kaos på alla sätt och vis när de kommer till julplaner.

JAG skiter eg. personligen i allt som har me de där o göra.
Men nu är de precis som mamma & pappa sa;
Att man firar jul för barnens skull, allt annat är ett + i kanten.
(OCH maten, mammas såklart, är ju iofs läskigt god.)
Bara Isak får Tomte, Gran, Paketöppning & KalleAnka så är jag nöjd.

Här hade jag tänkt avsluta med ett par fräsiga bilder från gårdagen.
Men jag insåg just att vi glömt kvar kameran på Lidingö.
Så de får bli lite senare ist när kameran är på plats igen.

Nu blir det kaffe & cigg på balkongen.
Ska nog ringa pappa oxå!
Hej.

Kommentarer
Postat av: Lina

åh tusen tack!! :)



Händer hos dig idag då ? nyfiken

Postat av: Sandra

Ush ja vi har samma sak här..men jag är envis o hgar sagt ALLTID jul hos min mor och far. De träffar jag inte ofta så jul SKA jag träffa dem. Robins mamma kan vi träffa när som helst..så de skiter jag i.

2008-11-10 @ 14:23:30
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

3 tusen!!!!!!!!!!!! Heregud! Ja de blir inte billigt ner till mina föräldrar men vi tar bilen så då tänker man inte på det på samma sätt!

2008-11-10 @ 20:46:55
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Soya

skolan då?

2008-11-11 @ 02:15:05
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Jag kan va tomte igen (y) haha ;D

2008-11-11 @ 08:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback