Tömd.

Jag är fysiskt tömd idag.
Har verkligen gjort ALLT för att ha tankarna på annat.
Har vart på toppen humör och haft massa energi.
Städat hela köket, satt upp köksredskapslisten, dammsugit o svabbat alla golv, tvättat massa maskiner, vattnat alla blommor, busat massor med Isak, vart ute och gått i 2½h, åkt och handlat, busat ännu mera.
De kändes skitbra, blev fint här hemma och luktade gott.
Men vid 19 tog de stopp.
Allt gick bara neråt.
Som jag skrev tidigare, JAG mår bra, men kroppen spelar inte enligt mina regler.
Och det är inget jag kan kontrolera, eller jo, till viss del.
Jag har fått tabletter utskrivet och en diagnos ställd.
Men pga dom här jävla pillerna blir de bråk här hemma.
ABSOLUT inget jag varken förtjänar eller orkar med.
JAG ÄR VUXEN.
JAG HAR SJÄLVDISTANS &
JAG HAR SJÄLVDISCIPLIN
!!
(och jag vet hur de funkar & hur man hanterar de)
Det hade jag inte förut.
Jag känner mig själv, vet hur jag funkar, och jag VET att just nu, mår jag inte bra.
Om det går att lösa TILLFÄLLIGT med tabletter, så fine, låt gå.
Men ingen annan ska faan komma o tala om för mig hur jag mår och ska leva mitt liv.

Så snälla, behöver inte fler motgångar.
Jag behöver er som mest nu.
Även om jag råkar vara en pain in the ass just nu,
så snälla, orka med mig lite till.

Kommentarer
Postat av: Erika

Det lutar nog mot fyran nu.



Usch då, jobbigt att du mår dåligt. Hoppas det blir bättre. Det jag reagerade mest på var "Om det går att lösa TILLFÄLLIGT med tabletter, så fine, låt gå.".. känns som när mitt ex inte ville att jag skulle ta antideppresiva trots att jag mådde bajs.. man bestämmer själv vad man ska ta. Jobbigt med en massa som säger motsatsen.



Som sagt jag hoppas det blir bra!



Ha det gott!

Postat av: Anonym

Men snälla vännen, hur är det egentligen???

Jag blir orolig av att läsa detta, riktigt orolig =0!!

"J" aka Jompa.

2008-07-04 @ 05:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback