10 Januari 2008

Jag funderar och tänker, dag in, och dag ut.
Men inte fan blir jag klokare av det.
Blir bara knäpp, gråhårig & trött.

Hela jag är som en virvelvind av känslor just nu.
Ingenting som syns eller märks utåt, jo, iofs, min irritation kanske.
Det känns som det fattas nånting.
Jag är liksom inte nöjd.
Och det skrämmer mej verkligen.
Fast det är ingenting jag vill ha eller behöver.
(Jo, visst självklart finns de SAKER jag vill ha etc)
Men ingenting jag kan sätta fingret på att;
"De här vill jag ha/behövs för att jag ska må bra & slippa känna som jag gör"

Jag står liksom & väger med fötterna på varsin sida om linjen.
"Ska jag, ska jag inte...?"
Och att bråka med sig själv gör ju inte direkt att man känner sig MER normal heller.
Fan att de ska va så svårt att fatta beslut & komma nånvart i livet ibland.
Och att ta RÄTT beslut, hur vet man vad som är rätt & fel.
När det handlar om känslor?
MÅSTE man verkligen våga för att vinna?
Tänk om man förlorar då?
Jag går emot mej själv & mina egna principer HELA TIDEN!
Fan så värdelöst..

Jag har tappat mej själv litegrann igen..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ne precis! De lever sitt liv exakt som de gjorde innan de fick barn! Medans våra liv har ändras helt när man gjorde testet o ännu mer när bebben väl kom! Så de är inte så konstigt att man kan förlora sig själv ibland eftersom man sätter sig själv sist! Nu är de Bebben,pojken,förhållandet,hemmet o allt de där som går först! Men vi ska sätta oss själva förre pojken! En glad mamma är mycket bättre än en ledsen mamma! kram

Postat av: mamma

Att tappa bort sig själv när man fått barn är fullt normalt och inget ovanligt alls..
Man har ju inte fokus på sej själv bara längre.
Man har fått något mer som man ser som viktigare och mer värdefullare än sig själv.
Men ett tips är att försöka hitta en stund då o då och fokusera på sig själv och försöka hitta en balans som funkar mellan en själv,förhållandet och sitt barn.
Innerst inne är man ju samma människa som innan man fick barn.
Bara att man åsidosätter sig själv helt naturligt...
Det håller i sig tills barnen blir ganska så stora kan jag säga..
Hitta bara en balans så ska du se att du mår bättre !!!
Kram..
Man kan vara en kul och glad människa även om man har barn jag lovar!!
Se det positiva i allt även om det är negativt !!

2008-01-10 @ 12:36:17
Postat av: Soya

Kram

2008-01-11 @ 19:05:08
URL: http://abstinence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback