Punkt.

Jag har satt punkt nu, ställt ultimatum & vägrar infinna mig i div. saker.
Att inte ta tag i sina egna problem, putta undan & vägrar inse,
samtidigt som man skyller de på alla (någon) annan funkar inte i längden.
Att försöka rättfärdiga ett fel genom anledningar & orsaker funkar inte heller.
Verkligheten kommer ikapp, och med en ännu större käftsmäll.
Jag vet, been there, done that.
De va inget kul alls, men det fick mig att öppna ögonen, till de bättre.

JAG va sån förut, alla andra va dumma i huvet, (framförallt mina föräldrar) & jag va felfri.
Som tur är växte även jag upp, det tog bara 19 år för mig att fejsa verkligheten & allt va de innebar.
Handling har konsekvens, inte alltid av negativ karaktär,
men konsekvenserna av mitt handlande fick jag faktiskt så fint stå för själv.

Och ord betyder inte längre ett skit för mig.
T.ex. "Jag Älskar Dig" tappar innebörden när handling visar på noll respekt.

Hur som helst måste jag tänka på mej själv.
På hur jag mår & hur jag ska hålla mig flytande.
Mår jag bra, mår Isak bra.
Och då kan jag va den där supermorsan jag faktiskt är.
And i love it.


Jag älskar dig.
Det vet du Pelle.
Har gjort ALLT för dig.
Men det räcker som sagt inte.
DU måste börja inse att de är inte så farligt att ha dåliga sidor.
Så länge man vet om de & gör nått åt de.
Lyssnar, respekterar, accepterar & förändrar.

Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback