Lördag = Kaos

Ja, lördagen blev inte riiiktigt som vi tänkt oss.

Vaknade kl.4 av att Isak gnällde massor.
Försökte mata honom, men han ville inte äta, ville inte sova.
Vred & vände på sig, gnydde och spottade ut nappen.
Så jag och Pelle tog med honom ut i vagnen strax innan 06.
Han somnade inte, så vi gick in igen och skulle försöka söva honom i famnen.
Trodde de berodde på tänderna igen,
men då kom ett sånt hjärtskärande skrik så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
Pelle stod & bytte blöja på honom, så jag sprang in dit och undrade vad som händer.
Vi såg ut som frågetecken båda två.
Iaf, lyckades få på honom blöja o pyjamasen igen,
la oss i sängen med Isak & lyckades somna alla 3 runt 07.
Vaknade kl.10 & försökte få i Isak lite mat.
I samma veva upptäckte jag att han såg ut som en flamingo, ja sådär me benet uppdraget,
han som ÄLSKAR att stå upp, bara tvärvägrade o gallskrek så fort man tog i benet.
Ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att vi skulle till AstridLindgrens Barnsjukhus.
Och jag blev iskall i hela kroppen & fick ont i magen.
(Ni som vet vad som hände sist vi va där, förstår säkert!!)
Jag ville VERKLIGEN INTE dit igen.

Gav Isak alvedon, han somnade igen efter nån timma.
Vaknade och åt lite till som tur va.

Sen åkte vi direkt in till SöS, Barnakuten.
Isak somnade igen påväg in dit.
Skönt att han iaf kunde sova, då hjälper alvedonen.
Dom klämde o hade sig på honom, och han visade tydliga tecken på smärta.
Han som alltid är så glad & skrattar, så det va inga problem för dom att hitta VART han har ont.
Efter div. blodprover, ultraljud, röntgen etc. kunde dom bara inte förklara VARFÖR han har ont.

"Snuva i höften", "Sockerdricka i benet"
De ena lät konstigare än de andra.

Han blev iaf bättre & bättre under alla dom timmar vi va där.
Han ville stå upp igen, kunde stödja mer o mer på benet.

Slutgiltiga svaret vart iaf att han antingen har sk. snuva på höften, eller så har han fastnat med benet i spjälsängen på något vis så det är en ev. sträckning eller mjukskada.
Får avvakta tills imorn, måndag, och se!

Men idag är det samma sak igen.
Han har ont.
Vet inte vad jag ska ta mej till.

Man känner sig så maktlös när man inte kan göra NÅNTING!

Kommentarer
Postat av: Soya

FYYY!
Det måste gå över.

KRAMAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback