Perfekta människor..

Har du tänkt på vad tråkiga alla problemfria människor är?
Allt är bara frid och fröjd och det finns inget med det som sägs som jag tycker leder någonvart.
Det låter som om pratet ska leda fram till något men det är bara helt tomt prat.
Om fullkornsmjöl.
Om mätarställningar.
Om ekologiska tomater.
Om hur svårt man har att äta kött, framförallt när man har en bit på tallriken och ännu en i munnen.
Men det är så gott och passande sekunden efter,
blir troligen grillning till helgen,
eller restaurant Lammet & Grisen som har så kanonfint kök.

Jag väntar på ?därför att? som aldrig kommer. Jag väntar på ?det håller jag inte med om alls? som aldrig kommer.
Jag säger ingenting för när jag säger ?varför? så är det bara ?trevligt?.
Och när jag säger ?det håller jag inte med om alls? så är det fortfarande ?väldigt trevligt?.


Tacka vet jag strul, trubbel, tjafs, förhinder, besvär, kaos, skit, krångel, jidder och problem.
Då vet man i alla fall att det någonstans långt därborta finns en slutkläm, och allt blir ju mycket mer spännande då.


Hoppas jag aldrig blir perfekt!


Kommentarer
Postat av: Soya

Hihi, mysig? Jag är ju bara jag. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback