måndag

tack för gratulationerna ang. jobbet.
jobbet är som mellanchef/teamleader på ett företag som har hand om säljutbildningar.

måndag idag.
fick riktiga panikattacker och gick till läkarn, fick en akuttid och fick komma in efter 15min.
jag kunde inte andas. så har jag haft de i 3dar, och hela tiden tänkt; "imorn är de borta.."
men imorse va de värre.
väl inne hos läkarn så togs de blodprover och vi gick igenom tidigare sjukdomshistoria.
eftersom jag har astma/förkylningsastma som oftast o mest visar sig då jag blir sjuk,
så trodde vi båda de hade me de o göra.
förklarade att jag har skitont mellan skulderbladen och att jag liksom inte kan fylla lungorna helt.
inte kan ta ett "fullt" djupt andetag.
jag fick göra några tester till, sen minns jag inte mycket.
de susade till i öronen, armar, kinder och fötter domnade bort, sen blev allt svart.
jag tuppade av till följd av ytterligare en panikattack pga att jag inte fick tillräckligt med syre.
mätaren visade 83% syre i blodet. för lågt.
han luskade lite till och jag nämnde den fruktansvärda värken i benet jag haft för 2 dagar sen.
han klämde lite, jämförde benen och knapprade på datorn.
sen skickade han mig direkt på röntgen för att utesluta proppar och ev. lunginflamation igen.
i väntrummet på röntgen tuppade jag av IGEN. denna gång utan förvarning. platt fall.
skit jobbigt och pinsamt. fick iaf en brits och fick vänta en stund till.
röntgensvaren visade att de inte va några proppar, men heller ingen lunginflamation.
så vi stod på ruta 1 igen.
precis när jag kom innanför dörren från röntgen ringer han o ber mig komma igen för 2 prover till,
och för att få medicin där direkt.
skyndade mig dit igen, va där på 10min.
fick andas in 4 olika mediciner som inte hjälpte spec. mycket, mer än att jag skakade som ett asplöv,
blev helt snurrig och kunde inte sluta fnissa.
fick gå hem utan några egentliga svar, mer än att jag fick en remiss så jag får gå före vid ett ev, akutbesök på sös.
kom iaf hem, la mig på soffan, skulle hasa mig upp lite och råkade slinta till me armen.
halkade alltså till lite o så knakade de till mellan skulderbladen, o vips, så kunde jag andas normalt igen.
ingen aning om va som hände eller hur, men de lättade på trycket iaf.
nu har jag bara ont fortfarande, ska ta o vänta tills imorn o se hur de är då.
är helt utmattad av alla mediciner.
som de är nu är kroppen full av 9 o lika mediciner.

hörs en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Carro

Men shit gumman!! Vad ere frågan om!? Ger dig styrke kramar i massor!! Du är stark. Livet är fan inte en dans på rosor!! :O GaHH!!

Postat av: Mamma

Jag tror jag vet vad du har drabbats av..!!

Ring mej så kan vi prata..

Kram mamma

2008-07-01 @ 12:25:45
Postat av: Lina

Hej! Har varit full rulle o har inte hunnit svara på alla komentarer.. Men vi bor i Blekinge, i lilla Karlskrona :)



Hoppas du mår bättre snart!!

2008-07-01 @ 22:01:46
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Caroline med Tim o Minea

Hej!

Nämen ush, det låter INTE kul. Hoppas du kryar på dej o får den hjälp du behöver.. kram Caroline

2008-07-03 @ 03:45:30
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback