27:e Augusti

Idag är en såndär bra dag, sol, varmt (hade som vanligt för mkt kläder på mej!)
Jag & Pelle har vart o snurrat i, på, över heeela stan sen 9 imorse.
Ja, nästan överallt iaf.
Isak lämnades på dagis som vanligt vid 9, sen åkte vi här hemifrån vid 10.
In till Odenplan o körde en runda där.

Sen åkte vi till Centralen och gick från plattan, drottningatan ner till Gamla Stan.
Käkade en snabblunch på Kladde's och tog sen en sväng in på Cubus där jag faktiskt reashoppade mej att par jeans (!) för 150:- hör och häpna, jag som hatar byx- resp. BH shoping, och dessutom ytterligare i en storlek mindre än vanligt.
Så för tillfället sitter jag här o försöker töjja ut dom, hehe!
Köpte även massa sånt där tjejkraffs som nagellack o grejjer, jag behöver bli lite tjejig igen.

Jag har även vart såååå sugen på att tatuera mig igen i flera veckor, och sista dagarna har vart hemska.
Drömmer tatueringar, tänker tatueringar osv.
Så jag gick med bestämda steg in på ANT och bokade en tid till på fredag.
Så på fredag kl.12 sitter jag under nålen igen, ack så underbart.
Dock är de Kalle som får äran att försköna min hud och inte Alex som vanligt,
Men Kalle e bra han oxå, så det får han meeer än gärna göra!

Klara i Gamla Stan knallade vi till Slussen och tog tåget till Sickla.
En sväng in på Apoteket och sen in i varenda affär.
Letade byxor på H&M oxå, men allt e ju baggy eller stuprör = INTE min kopp te.
Precis när vi skulle gå hittade jag faktiskt ÄNTLIGEN en BH som satt som den skulle.
SÅ det blev ett 5pack strumpor, BH och trosor i samma stil. Perfekt.

Letade oxå efter nya skor, för jag behöver de.
Och framförallt ett par högklackade stövlar.
Hittade ett par som jag förälskade mig i, men som vanligt va dom slut i svart & min storlek.
Har ringt runt som en galning och inga butiker har dom kvar.
Men jag ger inte upp, jag SKA ha dom!

Vi satte oss utanför o drack en stoor kaffe(latte för min del) från Wayne's & tog en cigg.
Kikade efter ny vagn eftersom den vi har nu inte kommer funka så fort de kommer snö.
Men BabyLand kör ju en drive på fredag då den vi vill ha bara kostar 998:- så de kanske blir då.

Tog oss hemåt tillslut och sen ner på Ica och handlade mat.
Väl hemma tog jag mig tid till att försöka måla naglarna, fransk manikyr.
Jag hade bra lust att mörda någon när jag för FJÄRDE!!! gången fick göra om allting.
Har nu endast 4 naglar målade av 10 & ska försöka me resten strax.



Har pratat med mina kära, älskade vänner, bla Peter & Johannes, i telefon idag oxå.
Är så tacksam att jag har dom & jag älskar hela bunten.
Och att ni ringer, bryr er, skäller, peppar osv.
Tack för ni finns i mitt liv.


Min härliga, underbara Chef ringde idag oxå, med mindre trevliga besked.
Jag får inte börja 1sept som planerat, utan TIDIGAST 21:a sept då dom inte har uppgifter till mig för att täcka en heltidstjänst.
Jaha? Mitt problem att NI sabbar de & inte kan planera? NÄ JUST DE!
Så det är -3v lön som ryker där.
Visserligen får jag betalt för teambulidingen o kickofferna, men ändå?
Jag ville ju faktiskt börja nu, hade peppat mig för de här, o så fuckar han upp de.

Hursomhelst, inte ens det kunde förstöra den här dagen.
Det har vart kalasbra faktiskt.
Tack för idag! ♥

Bjuder på en färsk bild, en såndär spontan "fånga ögonblicket"-bild.
(i mina nya jeans dessutom)

Kommentarer
Postat av: Johannes

<3 härligt att du haft en bra dag... här har vi haft härligt regn :D

Postat av: Sandra

Vad ska du göra för tattoo darling! vill oxå så jätte jätte jätte jätte mycket!

2008-08-27 @ 20:23:57
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhhh det är ju jätte länge tills dess juu:P

2008-08-28 @ 10:45:57
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Soya

Du är utmanad att nominera dina favoritbloggar!

Kolla min blogg för mer info.

Kram Soya

2008-08-28 @ 13:04:44
URL: http://soya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback