Helvetes natt

Skulle sova igår tillslut, men de gick ju sådär.
Isak drömde mardrömmar, fastnade i spjälorna.
Skrek & skrek, inget hjälpte.
Tillslut tog jag upp honom & vaggade honom till sömns, som förut.
Han slocknade direkt, men 12kg e TUNGT o bära på efter ett tag.

La mig på soffan för att sova, gick inge vidare.
Lyssnade på rådet jag fick i luren om att jag sover bättre i sängen, trots allt.
Sagt & gjort, la mig i sängen, blundade, somnade.
Men jag hade preciiiiis somnat, vaknar med ett ryck, ont i hela kroppen.
Sticker i fingrarna, puls på 200 & helt jävla skräckslagen.
Någon bankar som fan på dörren, hänger på ringklockan.
Jag vågar knappt röra mig i sängen men tar mod till mig o gick upp ändå.
Kikade i titthålet, de va ingen jag kände igen.
De ringde igen & ja va rädd att Isak skulle vakna, så jag öppnade.
Det va tydl. storgräl vån över o killen frågade om han fick komma in.
Helt pankislagen o pissförbannad.
Men jag sa lugnt o fint att de va nog inte så bra idé.
Hann nånstans resonera med mig själv att om snuten kommer o han
har gjort nått ryker jag för skyddande av brottsling = inte bra.
Hur som helst lugnade de ner sig o jag gick o la mig igen.
Isak vaknade INTE, som tur va.

Somnade tillslut.
Och Isak vaknar med ett skrik vid 03.30
Så jag tog upp honom o så somnade vi om.
Kramades, pussades o lite klapp på kinden så sov vi båda två.

Och sen vid 05.40 har NÅGON? ringt 4 ggr från skyddat nr & pratat på mobilsvaret.
10min meddelande, ingen aning om vem det är?!
Iaf någon som vet mitt namn, pratar om avd.5, hjälp osv.
En kille.. I don't know! Ring igen?

Well, tack för ni finns, ni som trots allt bryr er.
Johannes, Mamma&Pappa, Emma, Jompa, Martina,
Terese, Peter, Carro, Micke, Jenni osv osv.
Kan dra upp fler, men just nu står de still.
TACK, hur som helst.
Ni vet vilka ni är!!!

Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst.

Kommentarer
Postat av: Soya

Oj vilken natt...

2008-09-05 @ 10:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback