Utflykt, regn & inget kaffe.

09.15 knallade vi hemifrån, mot Ica för att köpa käk att ha med oss.
Eller ja, dricka, vindruvor, grötburk till Isak och cigg, resten va redan packat.
Fick vända o hämta regnskyddet till vagnen som jag naturligtvis hade glömt packa ner.
Väl nere på Ica va de nog PRO's shoppingdag, för de va fan tjockt me tanter me kundvagnar.
Och dom är ju berömda för att inte vara släkt med blixten.
Well, tillslut va de min tur, BRÅTTOM, klockan va 09.33.
Alltså hade de tagiten kvart i kassan på Ica, heelt sjukt.
Skyndar oss bort till förskolan,
bussen som skulle ta oss till utflykten i Nyckelviken skulle gå 09.45.
När alla combatmorsor (och ett par pappor) packat bussen full me skrikande ungar,
barnvagnar, kex & saftflaskor kunde vi ÄNTLIGEN åka.
Frid & fröjd - En stund. Busschauffören glömde svänga av.
Vilket resulterade i att turen som i vanliga fall tar MAX 10 min, tog nästan 40.
10.30 va vi framme vid Nyckelviken, 4H Gården och alla djur & barn.
Isak va överlycklig, djur OCH barn, massor, på samma ställe! OCH MAT!
Vi kikade runt en massa, spanade på hästar, kaniner, höns osv.
Sen kl.11 va de uppträdande, alla fröknar hade fruktansvärt fula, hemmagjorda "roliga" hattar på sig.
Sjön sånger man aldrig hört, försökte sjunga me, klappa händer o göra rörelser.
Huvudsaken va att Isak hade kul, och de hade han.
De som e lite jobbigt me de där är att man som rökande förälder i dom lägena känner sig heeeelt missplacerad.
Känner mej som en småunge o måste försvinna undan och nästan smygröka, just för ingen annan röker.
Helt sanslöst egentligen. (Och JA, jag vet att de inte är bra o röka. behöver ingen predikan om de)
Gick iaf en sväng me Isak och den icke offroadvänliga vagnen, som "vissa" kallar den!
Ner längs alla fina trädgårdar, växthus, får & lamm, fina träd och vatten.
Helt underbart me så fin natur, så nära inpå.
Isak somnade direkt iaf, så vi fortsatte rundan runt allting.
Det började regna!
Och med regnet kom kylan, och me kylan kom tröttheten.
De va då vi rätt snabbt insåg, när alla andra stod o värmde sig me kaffekoppar, att vi hade glömt de.
Så vi gick in i värmestugan o satt o muttrade lite.
TILLSLUT fick jag en kopp kaffe ändå. Sen va jag på bra humör igen.
Åkte hemåt igen 13.45, Isak satt så snällt själv i sätet på bussen.
Skrek som en stucken gris sista minuterna för han inte fick som han ville.
Klev av, packade upp och ihop, gick till affären och köpte mjölk, sen hem.
PÅ MED KAFFE!
Drack kaffe, Pelle skulle jobba, Isak slocknade, jag läste tidningen & höll på att somna själv.

Resten av dan/kvällen är som ett töcken.
Jag är inte i mitt esse just nu.
Känner mig helt nere och bara helt jävla utmattad.
Folk ringer & sms:ar, och jag svarar inte.
De är tvärtemot mig.
Orkar ingenting, vill ingenting.

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha. Jag lyckades däremot inte men det blir galen väcknnig för honom imorrn om jag själv vaknar tidigt, då ska jag stå och sjunga som bara den med min jobbiga röst så han vaknar haha.



Föresten, jag svarade inte senast något om att vi kunde träffas. Det skulle varit superkul, jag har en enda mammakompis som jag aldrig träffar haha.. man känner ju att man måste prata av sig om barn också ibland. Jag får däremot aldrig häcken från datastolen. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback