Fredag, lördag & svanar

I fredags skulle jag vart på Parlamentet, Björngustafsson och hela paketet.
Men Pelle bokad in jobb, så de sket sig.
Så vid 18 drog jag till systemet, handlade o åkte vidare ut till Rågsved.
De va kalas, prata massa gamla minnen, skratta, nästan gråta & förundras.
Drog ut på tiden, o jag satt på bussen hem runt 02.50
Hemma vid 03, drack vatten o la mig!

Igår, Lördag, va vi nere o grillade på Holmen, vid vattnet.
Matade fåglarna och Isak åt oxå korv med bröd.
Det kom två stora fina svanar som han vart heeelt tagen av.
Fast först trodde han nog de va hundar, för han gjorde samma ljud som han gör för hund.

Idag blir de grovtvätt, massa mattor o grejjer som ska tvättas o plockas undan.
Jag ska rensa allt på toan oxå o sortera, kasta, packa!

Nu sitter Isak o leker i en av flyttkartongerna, så nu ska jag köra igång här.

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback