Mycket, död & sol.

Mycket, MASSOR, hela tiden.
Helskum kväll.

Skulle röka sista ciggen vid 00.30.
Och vänder på huvudet, där står en RÄV och stirrar på mig.
En liksom silvergrå, inte sådär rostbruna som dom brukar va.
Lite coolt va de, trodde de va en hund först, men icke.

Kunde verkligen inte somna sen igår, 02.58 va klockan sist jag kollade.
Innan jag ÄNTLIGEN lyckades somna nån gång där efter.
Funderade massor på att folk dör omkring mig i vågor hela tiden.
Sist folk bara dog för mig va 3år sen.
Och nu händer de igen!
Låg och tänkte massor på Christoffer inatt, och samtalen.
Jag minns de som igår;
Stod utanför skolan i Växjö och rökte med Michelle.
Linn kommer ut (hon o jag va lite på kant me varann) och säger att han, min bästa kompis är dör.
"Yeah right" tänkte jag, trodde de va ett lamt försök från hennes sida igen.
(Han och jag hade ju precis bokat biljetter till Nyköping o allt, hela sommarn planerad)
"Hur vet DU de? Du känner inte honom?" frågade jag..
"Ah jo men jag bara vet de..." svarade Linn..
"Eh jaha? Konstigt att jag pratade me honom för bara en timma sen då...?" sa jag.
"JAJA MEN RING HONOM OM DU INTE TROR MIG" skrek hon o gick in..
Jag tittade på Michelle som såg ut som ett frågetecken.
Skrattade lite tafatt o tog upp telefonen o ringde hem till Christoffer.
Och hans mamma svarade..
"Men hej, är du hos christoffer.. är han hemma?!" sa jag glatt..
"nej han är död.. *KLICK*"
Eehhh VA? Error i hjärnan.. Kallsvettades.. "Nej.. hon skojjar" va allt jag fick fram..

Efter många tårar & samtal me Michelle peppade hon mig att ringa upp.
Visste ju inte va jag skulle säga, kände mig så dum..
Ringde iaf, och hon förklarade allt.. grät och bad om ursäkt om C har förstört våran sommar!
Finns inget att be om ursäkt för, Jag och Christoffer har så många minnen ihop!
Tog upp lådan me bilderna på honom i förrgår, jag kunde inte kolla på dom.

Nog om det.

Vi har fotat en massa från uteplatsen, passade på när de va sol..
(och på Soya's begäran kommer snart nya bilder från balkongen)

Enjoy!






Uteplatsen på baksidan, under konstruktion och omplantering! ;-)

Kommentarer
Postat av: Terese

Försök att inte blicka bakåt för mkt gumman, det kommer driva dig till att gå in i väggen totalt. Du har Isak, Pelle, en ny lägenhet med uteplats och nya möbler. Lev i nuet, man mår bara dåligt av att tänka på dåliga minnen eller se framåt på jobbiga saker. Jag försöker själv göra så, det går inte leva varken i det förflutna eller framtiden. Gör det bästa av det du har nu! Du är värd det bästa, hjärtat!

2008-06-13 @ 16:42:31
Postat av: Soya

kul med bilder :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback