Jobbig dag

Sjukt jobbig dag idag, pga div. anledningar.
Vi va iaf på avslutning på Isaks förskola idag vid 10 imorse.
De va väl trevligt, men de finns en del stolpskott till morsor!
Såna man kan störa sig på rejält, pga de dom säger, deras sätt att "uppfostra" osv.

Isak behövde en solhatt, hans öron vart brända för kepsen inte täcker.
Så vi skulle åka o köpa de vid 12.30.
Men så märks de att de är sommar igen!
Bussarna är sena, inställda, konstiga glapp osv.
Precis som förra sommarn.
DIT va väl inga problem, jag kolla fel på tabellen.
Och Isak tvärslockna i famnen påväg i bussen.
Men hem, rena helvetet.
T R E inställda bussar, de funkar liksom inte.
Och när de dessutom 90% av alla bussturer på vår linje alltid är överfullt me barnvagnar.
Det blir kaos.
Visst, kunde tagit tåget. Men ändå!
Bussen går fortare, stannar närmre - Ja, jag är lite lat ibland.
Pelle skulle jobba dessutom, så att få vänta 45min på en bussjävel va inge kul alls.
kom hem till slut, käkade lite, ingen matlust alls, men tryckte i mig lite ändå.

Isak krånglar en hel del nu.
Och de är riktigt jobbigt.
Ingenting duger, JAG duger inte.
Bara ibland.
När han vill.

Jag älskar honom över allt annat.
Han är de bästa som finns!!
Men ibland vill jag inte.
De blir för mycket.
Jag blir frustrerad och vill bara gömma mig.
Skrika och hålla för öronen.
Blunda riktigt hårt och hoppas allt är bra igen,
när jag öppnar ögonen.

Och inte nog me de,
så gör sig samvetet påmint när man han såna tankar.

Tack pappa, för att du ringde förut.
Du fick mig att le.
Ni får mig alltid på bra humör.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hihi. Erkän att du googlade det. :)



Tråkigt att din dag inte varit okej. Hoppas det blir bättre.



Starkt och modigt av dig att skriva att du inte alltid orkar också. Otroligt modigt! Det vågar inte jag fast jag ibland vill gå och slå huvudet i en lyktstolpe. För om man skriver sånt så är man tydligen dålig som mamma. Jag tycker att det är mänskligt och man har full rätt till att bli frustrerad ibland.



Hoppas du får en bra dag imorgon! Och lyssna inte på de där jäkla morsorna som tror att de vet bättre, de vet INTE bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback