17 Januari 2008

God morgon.
Gick upp "tidigt" idag, bara för att få en stund för mej själv.
(läs; gick upp innan Pelle & Isak, dom sover fortf.)
Satte på kaffe, vek tvätten, ny duk på bordet and so on..

Mötet med familjeterapeuthen igår gick väl inte så jävla bra.
Jag bröt ihop totalt. Jag menar VERKLIGEN bröt ihop.
Kände mej så jävla maktlös, frustrerad över att mina tankar & känslor inte når fram.
Blev förbannad, då hon bara drog upp
"men när ska du träna, vad ska du behöva för att VILJA träna,
jag vet ju att du mår bättre av att träna. bla bla bla."

Att det va sånt fokus på mitt jävla gymkort, och inte alls de jag VILLE fokusera på.
Försökte gång på gång tala om va som behövs för mej, mitt ego, självkänsla you name it,
för att ens ska VILJA pallra mej iväg till gymmet, så måste vissa andra bitar lösas FÖRST.
Men de gick inte in.
Jag blev förbannad, ledsen & förbisedd så jag gick ut.

Och sen säger hon att man inte ska uppmärksamma de negativa hela tiden,
utan de positiva, för att bryta den onda cirkeln vi är i just nu.
Som par, och även som enskilda individer.
VISST, de kan man göra ett tag,
men jag MÅSTE ta tag i sånt jag anser är ett konkret problem el. likn.
För jag har gjort så hela mitt liv, bara skjutit upp sånt som är jobbigt.
Alltid packat ryggsäcken överfull, och de är endast mitt eget fel & ansvar.
Och för snart 2år sen började jag ta tag i allt som har med sånt att göra i mitt liv,
men hon förstår inte.

Okej, jag kan gå me på att man måste börja nånstans.
För att få lite självdistans igen, bygga upp lite styrka att ORKA ta tag i saker PÅ RÄTT SÄTT,
så kanske man måste börja med att;
"se allt som är positivt & stänga ute det negativa för en stund"
Men de är så lätt att även DET blir en ond cirkel, att man tillslut skiter i allt som inte är bra.
Och jag vill inte bli sån igen.

Just nu är jag så jävla less, stressad & nervös av allt så jag har en jobbig brännande känsla under skinnet, framförallt på ryggen & armarna, tappar massa hår & bara känner mej ängslig.
Jag känner knappt igen mej själv.

Ibland måste man ta av sig den där masken man sätter på sig i jobbiga situationer,
o bara skicka den åt helvete, vara sårbar, falla bakåt & hoppas att nån tar emot.
Gör ingen de, är det bara att resa sig & försöka igen!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Anette

jag känner ibland precis som dig när du beskriver hur du mår i din dagens blogg...USCH!!
Varför ska problem finnas men å andra sidan lär man ju sig ingenting om dem inte fanns.

Postat av: Sandra

Men vilken kärring som lägger vikt på din gymkort? Va fan fick hon sitt jobb i posten eller? Åk väg en helg på ett spa eller något! hade du behövt ta de lungt o bli ompysslad, rensa hjärnan o känslorna!

2008-01-17 @ 13:24:56
URL: http://hylen.blogg.se
Postat av: Medmänniska

För att må bra och fungera måste man tyvärr vara nöjd med sig själv.
Har man saker som trycker en kanske vikt eller utseende så mår man inte bra.
Det avspeglar sig mer än vad man tror på det mesta omkring en .
Har man dessutom ett förhållande som inte fungerar
kan allt bara bli kaos !!!
Mitt tips är :
Ta lite egentid och gå till gymmet..
Låt din man ta hand om barnet,disk,tvätt mm
Du får tid att rå om dej själv samtidigt som du kan få utlopp för dina frustrationer när du tränar..
Du kan cykla och skrika pusta och stånka och samtidigt rensa hjärnan från en massa skit !
Det funkar - jag lovar !!!
Lycka till..

2008-01-17 @ 20:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback