Ros & Ris

Dagens Ris:
Ja, de går till jävla skit SL som ställer in bussturer & bara krånglar!
Jag är så lack på att dom aldrig håller busstider, ställer in avgångar osv.
Kände på mig att de skulle va nånting som skulle gå snett idag.
O jag hade rätt, påväg till Isaks dagis kom inte bussen fören 17min senare än den ska.
= Jag blev sen idag IGEN!!!
Och när vi stressar från dagis för att hinna me ENDA! bussen hem vid 17.14, som inte kommer?
Då nästa inte går fören 18.05, får vi stå o vänta i över 1 timma eftersom även DEN är försenad.
Dock "bara" 7min, men de tar inte 7min o köra 200m.
Isak va skithungrig, trött o grinig och inte heller han gillar att vänta i ösregn.
Men han somnade i vagnen (dumt nog då han sov mellan 17.45-18.40) och tillslut kom somsagt bussen.

Dagens Ros:
Går till Pelle ♥ som kom hem med en tokfin paprikaplanta till mig.
Mitt nya lilla skötebarn Patrik, som han så fint döpt den till.


Ja, Isak har vart riktigt jävla jobbig.
Mycket nya intryck, sista tänderna osv. så jag förstår honom.
Men som inatt, han vaknade 01.40 o tokskrek, ropa efter välling, mamma, dricka osv.
INGENTING HJÄLPTE!
Han skrek o skrek o skrek, jag tog upp honom, la honom emellan oss.
Han fortsatte skrika, jag sjöng, vaggade, försökte söva, verkligen ALLT.
Va så nära gråt de bara gick när klockan blev både 2, 2.30, 2.45.
Han drack upp vällingen, ville ha mera, fixade, skrek och så helt plötsligt;
ASGARV!
Jag fattade noll?
Han skrattade så han kiknade, pekade på mej, pussade på mej.
"Mamma hålla.." tog min hand, stoppa i nappen & somnade.
ÄNTLIGEN!
Felet va att klockan va 06.50, 07.00 skulle vi upp.
Jag va inte mycket till människa idag, men jag orkade.
Jag står ut!
Det löser sig, ALLT löser sig!

Nu sover han iaf efter många om o men, massa mat, bad, pottkissad & en flaska välling.
Historien slutar dock inte där.
Vi trodde han hade somnat för de va knäpptyst, men icke.
Han hade pillat upp locket o hällt välling över hela sig o sängen.
Så där låg han o plaskade alldeles lycklig o ville hålla handen igen.
Upp me allt, byta allt, tvätta nappar & fixa ny välling.
NU är iaf allt som de ska o han sover som en stock!

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 lillkillen :D

2008-08-28 @ 21:42:25
Postat av: Johannes

Mitt namn försvann,,testar igen

<3 lillkillen:D

Postat av: Sandra

Haha naw lilla killen då!

2008-08-29 @ 06:10:35
URL: http://hylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback