Pelle

Jag läste ett inlägg i en blogg som fick mig att tänka lite.

Skulle kunna sitta i timmar och berätta om hur underbar Pelle är, om varför jag älskar honom.
Om allt kul vi gått igenom, allt roligt vi har gjort, allt med honom som verkligen får mig att le.
Har aldrig skrattat så mkt som jag gör tillsammans med honom.
Hur bra han är, att han inte kan leva utan mig, att han gör allt för mig, att jag är hans allt.
Hur vacker han tycker jag är, hur mycket han uppskattar mig och älskar mig.

Men så är de dom där dåliga/negativa grejjerna som förstör hela min lilla rosa bubbla.
Som får allt de där bra att bara försvinna.
Min vision, dröm & önskan blir som bortblåst.

Jag funderar många gånger på om de är jag som är dum i huvet, ställer för ouppnåbara "krav"?
Men JAG anser att de jag sk. kräver är bara sunt förnuft & inga konstigheter.
Inget som kostar pengar, bara tid, vilja & ärlighet.
Älska & bli älskad. Respektera & acceptera. Kompromissa.

Jag är ingen ängel, o de står jag för.
Men jag vet vad som är rätt & fel, jag anser att jag tänker realistiskt och logiskt.
(Inte alla gånger dock, ibland tänker även jag inte efter före.)
Jag har växt ofantligt mycket som människa de sista 2årsn, samtidigt som jag helt tappat mig själv på vägen.

Jag HATAR bråk, men jag är långsint som fan.
Jag vill ha förklaringar, svar, inte nått jävla "jag vet inte"
Och även om jag ofta rycker på axlarna, går vidare, inser att jag får inget svar, så gnager de i bakhuvet.
För jag vet att om de e nått som inte passar så gör man nått åt de eller håller käft o går vidare.
Många gånger lättare sagt än gjort.

Jag står & trampar och kommer ingen vart.
Fick mina egna ord kastade i ansiktet idag av Sara.
Det va bra, öppnade ögonen & fick igång hjärnkontoret.

Pelle, jag älskar dig över allt annat.
Mer än du anar.
De finns en anledning till att jag valt att leva med dig,
skaffa barn med dig, planera en framtid med dig.
Men det är inte hållbart med katt&råtta-lek.
Hämnd & ge igen.
Det funkar inte så.
JAG funkar inte så.
Och uppenbarligen duger inte jag.
Säg det rakt ut ist för o hålla på såhär.

Att hålla på & såra med flit gör ingen glad.
Tvärtom.


Kommentarer
Postat av: Soya

Happy I can help ;)

Postat av: Soya

Åh tack :D

2008-08-31 @ 22:03:47
URL: http://soya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback