Ungdomar

En lönnfet gubbe i 50års åldern med ciggen i mungipan står utanför entrén till centrum när jag kommer ut därifrån, han tittar på mej o småflinar lite;

- "jaha vilken månad e du i då...?" säger han lite tafatt...

Han verkade ju inte så speciellt intresserad på svaret med tanke på tonläget han frågade i så jag svarade lite halvt nonchalant;

- "jag är inte gravid, jag är bara tjock.." o vaggar förbi honom så fort flipflopen bär..

Varpå han tittar lite chockat på mej för att sedan snabbt ändra ansiktsuttryck till något som nästintill liknar avsky, och kläcker ur sig;

- "jahaja, jo dagens ungdom är ju antingen gravida eller feta..."

"VA FAN SÄGER DU?!"
va min första tanke?!
Kom inte på nått bra o snabbt svar på tal där, ack så förbannad jag vart..
Hans efterlevande är "bara gravida eller feta"!
Skönt o veta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback